Samtale

Ved kernen af al vellykket kommunikation er en samtale mellem to mennesker. Samtalen kan være en helt konkret fysisk samtale, hvor to mennesker mødes, men det kan også ses i mere abstrakt forstand – en gensidig udveksling af ord.

Berigende samtaler gør os rigere på det vi har brug for – hvad enten det er praktiske informationer, viden eller dybe indsigter.

Invitér til en berigende samtale

Når virksomheder kommunikerer, er der en grund til det. Ofte vil vi ”bare gerne sælge noget”. Men dem vi henvender os til sidder sjældent og venter på os og vil ”bare gerne købe noget”. Derfor skal de have noget ud af det, allerede når de tager telefonen, åbner mailen eller bruger tid på et møde.

Du kan allerede i dag begynde at tænke på det, du sender ud – hvad enten det er ”energier” eller breve eller noget helt tredje – som en invitation til en berigende samtale.

Du kan invitere til en berigende samtale, når du:

  • Har gjort dig klart, hvem du taler til
  • Ved, hvad der vil være værdifuldt for dem at høre fra dig
  • Gør det tydeligt, hvordan de tager imod din invitation og går ind i samtalen

Berigende samtaler med dine kunder og samarbejdspartnere er hele fundamentet for stærke og varige relationer.

Min invitation til dig

Ved du godt, at I kan gøre det endnu bedre? Kender I jeres kunder, men kniber det med at holde samtalen i gang? Har I brug for en konkret plan for, hvordan I kommunikerer relevant og berigende både nu og på sigt?

Så lad os tale om, hvad der skal til for, at I kan gøre det endnu bedre. Send mig et par ord om jer selv ved at udfylde formularen her på siden, så vender jeg tilbage med et forslag til, hvornår vi taler sammen.

Hvordan kan vi gøre det bedre?