Godt i gang med kundehistorier

Med fare for at fornærme nogen – for hvor svært kan det være – adresserer jeg lige en udfordring, som faktisk er helt reel: Du har besluttet dig for at få lavet nogle kundehistorier, og nu skal kunderne tages i ed. Du mangler bare lige den der gode mail, der sætter skub i processen.

Hvor banalt det end kan lyde, er intromailen en lille men central forudsætning for at komme i gang med de gode kundehistorier.

Måske har du travlt. Andre opgaver har højere prioritet. Situationen kan være, at I ikke har tradition for at skrive kundehistorier, så du ved ikke helt, hvad du skal skrive. Eller måske har du ikke talt med kunden i noget tid, så åbningen er lidt svær. Noget holder dig tilbage.

Den gode hvad-siger-du-til-at-medvirke-i-en-kundehistorie-mail

Uanset hvad grunden til din tøven er, får du her mit forslag til den gode intromail. Du kan sakse den nedenfor og lave de justeringer, der skal til, så den passer til dig. Jeg anbefaler følgende:

———

Emnelinje: Dine erfaringer med (indsæt dit produkt- eller virksomhedsnavn) kan hjælpe andre virksomheder

———

Kære xx,

(indsæt evt helt kort personlig hilsen med reference til sidst I mødtes el.l.)

Jeg skriver til dig, fordi vi i (indsæt dit virksomhednavn) vil gøre det nemmere for potentielle nye kunder at vurdere, om vores løsning og et samarbejde med os er det rigtige for dem. Det gør vi blandt andet ved at give vores nuværende kunder ordet, og jeg kom til at tænke på dig.

Dine erfaringer kan hjælpe andre

Jeg er sikker på, at lige præcis dine erfaringer med (indsæt dit produkt- og/eller virksomhedsnavn) vil kunne hjælpe en afklaring på vej hos andre.

Derfor vil det være en hjælp for mig, hvis du kan finde tid til:

  • Et interview, hvor du fortæller om din virksomhed, din rolle, hvorfor I valgte os, og hvordan det gør en forskel for jer i dag.
  • Feed-back på tekst og/eller video, som du får til kommentering og godkendelse.

Vi kommer til at bruge resultatet i dialogen med mulige nye kunder. Samtidig får du dokumenteret jeres erfaringer og udbytte, hvilket du måske kan have fordel af i din kommunikation internt hos jer.

Lad mig vide, om du har mod på at bidrage og mulighed for at afsætte tiden.

Med venlig hilsen og god dag,

Xx

———

Det vil være oplagt at bruge mailen som en anledning til at give din kunde en opringning og høre, hvordan det går. Måske falder det dig nemmere at starte med en opringning, og så kan du bruge mailen som opfølgning.

 

Og så er det sådan set bare at komme i gang

Hvis ellers kunden er tilfreds med samarbejdet og vil være med, er næste skridt at få de rigtige folk på opgaven. Der er masser af dygtige kommunikatører der ude, der kan skrive tekster eller producere video for jer. Når først der står en kunde, som har sagt ja, er det bare om at komme i gang.

 

God fornøjelse!

 

This entry was posted in Blog. Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Skriv en kommentar

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*